Planowanie tras dostaw - przewaga w logistyce, czy codzienny koszmar?

2023-10-18

Nowe technologie, czyli sprzymierzeńcy Twojej firmy

Korzystając z bezpłatnych zwykłych aplikacji do wyznaczania tras, szybko zauważyć można błędy i wady systemów, przez które traci się czas, pieniądze oraz nerwy i motywację zespołu. O ile takie aplikacje wyznaczą trasę z punktu A do B, to już problemem będą punkty pośrednie, wszelkie zmiany w adresach i w zamówieniach, błędy w adresach i nagłe utrudnienia na drodze. A całkiem niemożliwy będzie podział zamówień i tras na różnych kierowców i jakakolwiek kontrola realizacji oraz ustawienia osobiste. 

Kierowcy  coraz częściej zgłaszają opóźnienia, problemy pojawiające się na trasach, a także utrudnienia w realizacji kolejnych zleceń, wynikające z braku aktualnych danych drogowych w ich zwykłej aplikacji. W pewnym momencie logistycy stają przed pytaniem — jak to robić lepiej, jak rozwijać firmę, zmniejszając koszty? Odpowiedź jest jedna - korzystać z rozwiązań dedykowanych, od wiarygodnych, profesjonalnych dostawców. 

Co sprawia, że rozwiązania biznesowe z oferty firmy AutoMapa dają przewagę logistyczną?

Aktualne dane geolokalizacyjne

AutoMapa posiada swoje mapy i swoje dane drogowe. Dzięki częstym aktualizacjom, mapy mają dane najświeższe, co powoduje, że każde zlecenie lokalizowane jest w dokładnym punkcie, włączając w to podgląd budynku 3D i oznaczenie pełnej numeracji na mapie. 

Poprawianie  i porządkowanie danych adresowych

Niezwykle wydajny system do geokodowania adresów to oferta AutoMapy, co w praktyce oznacza spokój i pewność dostaw. System oferuje automatyczne poprawianie literówek, uwzględnianie zmian nazw ulic oraz innych błędów robionych przez zamawiających i oznaczanie poprawionych adresów na mapie wraz z uzupełnianiem niepełnych danych. Kierowca ma pewność, że jeśli trasa została wyznaczona, jedzie pod właściwy adres. Dzięki pełnej automatyzacji, system uwzględnia zmiany na bieżąco i przelicza trasy, weryfikując wiele zmiennych.

Dedykowany system do planowania trasy i podziału zadań na kierowców

Planowanie trasy to jedno zadanie, a z nim ściśle wiąże się podział tras na kierowców i przypisanie im stref dostaw. Takie zadania obsługuje system AutoMapa #lastmile - inteligentny planer tras i zadań, z powodzeniem wykorzystywany m.in. w branżach kurierskich i cateringowych. System ten zapewnia także kontrolę realizacji zadania. Wysyła bieżące informacje statusowe (jak notatki, zdjęcia, zlecenia zrealizowane) z aplikacji kierowcy na system operatorski. 

Wyznaczanie tras wielopunktowych dla aut ciężarowych

Gdy firma wyznacza trasy dla pojazdów o większym tonażu, AutoMapa #elements dostarcza narzędzia do wyznaczania i optymalizacji tras przejazdów pod kątem finansowym i  czasowym. Po wyznaczeniu trasy system może przekazać informacje o koszcie dla aut ciężarowych (eToll) za opłaty autostradowe (koncesyjne i krajowe drogi płatne). Określa się tonaż pojazdu, gabaryt, kategorię pojazdu i normę euro, wyznacza trasę (przez serwis mapowy AutoMapy - Targeo.pl w wersji Pro) i otrzymuje informację zwrotną o kosztach, jeśli na trasie są drogi płatne. System działa desktopowo, AutoMapa dostarcza potrzebne APi do integracji z systemami Klienta.

Analiza sieci logistycznej

Dla dużych firm dostawczych firma oferuje narzędzia analityczne, do wyznaczania i analizy tras pomiędzy stałymi punktami docelowymi, jak np. magazyny i sklepy, huby przeładunkowe. Wyznaczane trasy, którymi codziennie poruszają się kierowcy, są stale monitorowane pod kątem optymalizacji połączenia – zmiany przepisów, nowych połączeń drogowych, czy nowych ograniczeń (otwarcie odcinka nowej drogi, remonty). Takie analizy optymalizują koszt przejazdu (finansowy i czasowy) oraz aktualizują wyliczenia za odcinki płatne.

Własna sieć drogowa 

Zdarza się, że firma dostawcza posiada własne przepisy drogowe i zgody, na przykład na wjazdy w ulice zamknięte, drogi techniczne, prywatne, własne ograniczenia tonażowe dla mostów, itp. Systemy AutoMapy uwzględniają osobiste ograniczenia i ustawienia, planując trasy z uwzględnieniem wszelkich informacji zewnętrznych. Co w praktyce oznacza, że jeśli firma ma zgodę na wjazd w uliczkę, mimo ustawionego znaku zakazu, przystosowana do tego AutoMapa (w wersji dedykowanej), wyznaczy trasę nawet po drodze oficjalnie niedostępnej. To dotyczy głównie firm transportowych, ale także Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego i Policji. 

Narzędzia oferowane przez AutoMapa enterprise to nie tylko nawigacja AutoMapa, ale przede wszystkim szereg rozwiązań dedykowanych działom logistyki i transportu. Nawigacja jest produktem końcowym kompletnego i inteligentnego systemu zarządzania całym procesem łańcucha dostaw, złożonym z wielu klocków, z których możesz wybierać rozwiązania najlepiej pasujące i tworzyć  własne, wraz z zespołem specjalistów AutoMapy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, umów się z nami na spotkanie. Przekonasz się, jak wykorzystać takie produkty w Twoim biznesie.

Główna
/
Biuro prasowe
/
Planowanie tras dostaw - przewaga w logistyce, czy kosztowny koszmar?
AutoMapa
#lastmile

Planowanie tras dostaw - przewaga w logistyce, czy kosztowny koszmar?

Nowe technologie, czyli sprzymierzeńcy Twojej firmy

Korzystając z bezpłatnych zwykłych aplikacji do wyznaczania tras, szybko zauważyć można błędy i wady systemów, przez które traci się czas, pieniądze oraz nerwy i motywację zespołu. O ile takie aplikacje wyznaczą trasę z punktu A do B, to już problemem będą punkty pośrednie, wszelkie zmiany w adresach i w zamówieniach, błędy w adresach i nagłe utrudnienia na drodze. A całkiem niemożliwy będzie podział zamówień i tras na różnych kierowców i jakakolwiek kontrola realizacji oraz ustawienia osobiste. 

Kierowcy  coraz częściej zgłaszają opóźnienia, problemy pojawiające się na trasach, a także utrudnienia w realizacji kolejnych zleceń, wynikające z braku aktualnych danych drogowych w ich zwykłej aplikacji. W pewnym momencie logistycy stają przed pytaniem — jak to robić lepiej, jak rozwijać firmę, zmniejszając koszty? Odpowiedź jest jedna - korzystać z rozwiązań dedykowanych, od wiarygodnych, profesjonalnych dostawców. 

Co sprawia, że rozwiązania biznesowe z oferty firmy AutoMapa dają przewagę logistyczną?

Aktualne dane geolokalizacyjne

AutoMapa posiada swoje mapy i swoje dane drogowe. Dzięki częstym aktualizacjom, mapy mają dane najświeższe, co powoduje, że każde zlecenie lokalizowane jest w dokładnym punkcie, włączając w to podgląd budynku 3D i oznaczenie pełnej numeracji na mapie. 

Poprawianie  i porządkowanie danych adresowych

Niezwykle wydajny system do geokodowania adresów to oferta AutoMapy, co w praktyce oznacza spokój i pewność dostaw. System oferuje automatyczne poprawianie literówek, uwzględnianie zmian nazw ulic oraz innych błędów robionych przez zamawiających i oznaczanie poprawionych adresów na mapie wraz z uzupełnianiem niepełnych danych. Kierowca ma pewność, że jeśli trasa została wyznaczona, jedzie pod właściwy adres. Dzięki pełnej automatyzacji, system uwzględnia zmiany na bieżąco i przelicza trasy, weryfikując wiele zmiennych.

Dedykowany system do planowania trasy i podziału zadań na kierowców

Planowanie trasy to jedno zadanie, a z nim ściśle wiąże się podział tras na kierowców i przypisanie im stref dostaw. Takie zadania obsługuje system AutoMapa #lastmile - inteligentny planer tras i zadań, z powodzeniem wykorzystywany m.in. w branżach kurierskich i cateringowych. System ten zapewnia także kontrolę realizacji zadania. Wysyła bieżące informacje statusowe (jak notatki, zdjęcia, zlecenia zrealizowane) z aplikacji kierowcy na system operatorski. 

Wyznaczanie tras wielopunktowych dla aut ciężarowych

Gdy firma wyznacza trasy dla pojazdów o większym tonażu, AutoMapa #elements dostarcza narzędzia do wyznaczania i optymalizacji tras przejazdów pod kątem finansowym i  czasowym. Po wyznaczeniu trasy system może przekazać informacje o koszcie dla aut ciężarowych (eToll) za opłaty autostradowe (koncesyjne i krajowe drogi płatne). Określa się tonaż pojazdu, gabaryt, kategorię pojazdu i normę euro, wyznacza trasę (przez serwis mapowy AutoMapy - Targeo.pl w wersji Pro) i otrzymuje informację zwrotną o kosztach, jeśli na trasie są drogi płatne. System działa desktopowo, AutoMapa dostarcza potrzebne APi do integracji z systemami Klienta.

Analiza sieci logistycznej

Dla dużych firm dostawczych firma oferuje narzędzia analityczne, do wyznaczania i analizy tras pomiędzy stałymi punktami docelowymi, jak np. magazyny i sklepy, huby przeładunkowe. Wyznaczane trasy, którymi codziennie poruszają się kierowcy, są stale monitorowane pod kątem optymalizacji połączenia – zmiany przepisów, nowych połączeń drogowych, czy nowych ograniczeń (otwarcie odcinka nowej drogi, remonty). Takie analizy optymalizują koszt przejazdu (finansowy i czasowy) oraz aktualizują wyliczenia za odcinki płatne.

Własna sieć drogowa 

Zdarza się, że firma dostawcza posiada własne przepisy drogowe i zgody, na przykład na wjazdy w ulice zamknięte, drogi techniczne, prywatne, własne ograniczenia tonażowe dla mostów, itp. Systemy AutoMapy uwzględniają osobiste ograniczenia i ustawienia, planując trasy z uwzględnieniem wszelkich informacji zewnętrznych. Co w praktyce oznacza, że jeśli firma ma zgodę na wjazd w uliczkę, mimo ustawionego znaku zakazu, przystosowana do tego AutoMapa (w wersji dedykowanej), wyznaczy trasę nawet po drodze oficjalnie niedostępnej. To dotyczy głównie firm transportowych, ale także Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego i Policji. 

Narzędzia oferowane przez AutoMapa enterprise to nie tylko nawigacja AutoMapa, ale przede wszystkim szereg rozwiązań dedykowanych działom logistyki i transportu. Nawigacja jest produktem końcowym kompletnego i inteligentnego systemu zarządzania całym procesem łańcucha dostaw, złożonym z wielu klocków, z których możesz wybierać rozwiązania najlepiej pasujące i tworzyć  własne, wraz z zespołem specjalistów AutoMapy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, umów się z nami na spotkanie. Przekonasz się, jak wykorzystać takie produkty w Twoim biznesie.