Jak skorzystać z tego, co jest?
Codziennie przybywają do bazy nowe leady, ale nie do końca wiadomo, gdzie jest najwięcej klientów, a gdzie ich brakuje, które pozyskane adresy są poprawne, a które wymagają uwagi oraz dlaczego jest w bazie 16 różnych ulic Piłdsudckiego, Piłsudskiego i Piłusudskiego? (Ludzka kreatywność w zapisywaniu adresów jest nieskończona… To fakt.) O bazę trzeba dbać.
Jak zadbać o bazę?
Najprościej mówiąc, kluczem jest porządek i troska o posiadane dane. Porządek, czyli pozbawienie śmieci, sprawienie, by pojedyncze adresy można było jednoznacznie przypisać do konkretnego miejsca na mapie, opisać, zwizualizować i poprawnie dopasować różne zapisy do jednej nazwy ulicy. Tak, by fantazja klientów w zapisywaniu choćby ulicy Piłsudskiego znalazła swoje poprawne odniesienie w bazie i na mapie. Kluczem jest geokodowanie.
Z czym to się je?
Geokodowanie to przetwarzanie danych adresowych na ustandaryzowane rekordy adresowe wraz ze współrzędnymi geograficznymi. Najdokładniejsze mapy w Polsce (ponad 8 mln adresów z rozszerzonymi informacjami o każdym z nich i stale je aktualizuje) posiada AutoMapa, firma z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu danymi oraz w udoskonalaniu algorytmów geokodowania. Z geokodowania AutoMapa Enterprise skorzystały już setki firm - Poczta Polska, PKO BP, DPD, GLS oraz inne firmy kurierskie, taksówkowe, logistyczne, sklepy e-commerce i inne.
Jak mówi Patryk Osęka, Dyrektor Operacyjny AutoMapa Enterprise, części firmy zajmującej się współpracą biznesową:
Po co?
Porządek dla samego porządku nie ma sensu. Ważne jest to, co z tego mamy: od prostej wizualizacji adresów na mapie, po analizy przestrzenne, które umożliwią dobre zarządzanie rejonizacją obsługi klientów i analizy tzw. białych plam, czyli obszarów, do których jeszcze nie docieramy z naszym produktem lub usługą. Geokodowanie jest również niezbędne przy planowaniu dostaw – czy to prostych tras magazyn-klient czy też zoptymalizowanych, wielopunktowych dziennych tras kurierskich.
Jak sprawdzić, czy to działa?
Jeśli masz bazę danych adresowych i chcesz przetestować, jak działa geokodowanie w AutoMapa Enterprise – zapraszamy, przygotujemy dla Ciebie bezpłatną próbkę naszych możliwości. Pisz na biz@automapa.pl