Rodzaje tras

Gdy wyznaczasz trasę do jakiegoś celu lub wielu celów, to jednym z bardziej użytecznych atrybutów jest jej typ. Za jego pomocą możesz jednym ruchem dostosować to, jak trasa będzie prowadzić, dostosowując do Twoich aktualnych potrzeb. Nie ma bowiem uniwersalnego rodzaju trasy, który będzie idealny w każdej sytuacji, choć każdy doprowadzi równie skutecznie do celu. Różnica polega na tym, jakie drogi zostaną wybrane, a w efekcie jak jazda będzie udana.

Szybka

Najkrótszy czas dojazdu do celu

TRAFFIC
GŁÓWNE
Umożliwia przejechanie wyznaczonej drogi w jak najkrótszym czasie. W pełni wykorzystuje system AM'Traffic, czyli informacje o aktualnym natężeniu ruchu. Zdarza się, że przy takim ustawieniu aplikacja prowadzi gorszymi drogami, bo przy dużym ruchu są one często szybciej przejezdne. Nie zawsze więc będzie to dla nas najlepsze rozwiązanie, trzeba mieć tego świadomość. Ten rodzaj trasy polecamy przy omijaniu korków i w miastach, przy dużym ruchu, gdy zależy nam na czasie.

Optymalna

Balans między odległością a czasem

TRAFFIC
GŁÓWNE
Wyznaczona trasa będzie uwzględniała parametry trasy Szybkiej i Krótkiej, czyli uwzględnia zarówno przepustowość poszczególnych dróg, jak i całkowitą długość trasy. Oraz informacje z systemu AM'Traffic, czyli aktualny stan natężenia ruchu. Z tego powodu, podobnie jak trasa szybka, może prowadzić drogami niższej kategorii ale szybciej przejezdnymi. To dobre rozwiązanie na co dzień, możliwie szybka trasa bez nadkładania zbyt wielu kilometrów.

Łatwa

Unikanie trudnych manewrów

TRAFFIC
GŁÓWNE
Trasa ta pozwala jechać najprościej, redukując na ile się tylko da trudniejsze manewry. Przy wyznaczaniu trasy aplikacja w miarę możliwości stara się omijać skręty w lewo, oraz unika zawracania i prowadzenia przez ronda. Przy wyborze dróg przejazdu, priorytet nad czasem i szybkością mają drogi możliwie najwyższej kategorii. Tę trasę polecamy tym kierowcom, u których np. skręt w lewo na dużym skrzyżowaniu wywołuje stres.

Bezpieczna

Prowadzenie głównymi drogami

TRAFFIC
GŁÓWNE
Ten rodzaj trasy poprowadzi nas przede wszystkim drogami o jak najwyższej kategorii, czyli autostradami, drogami ekspresowymi i dużymi arteriami. W tym przypadku informacje AM'Traffic, czyli o natężeniu ruchu nie mają pierwszoplanowego znaczenia ale na ile to możliwe też są brane pod uwagę. Z jednej strony to trasa idealna dla każdego, kto ceni wygodę podróży. Z drugiej, bardzo polecana, gdy warunki na drodze są trudne (np. śnieżyce) i ma uzasadnienie trzymania się głównych, szerokich dróg. Może być także przydatna nocą, gdy wolimy unikać ciemnych zaułków.

Krótka

Najkrótsza droga do celu po dobrych drogach

TRAFFIC
GŁÓWNE
Prowadzi najkrótszą możliwą drogą, jaką da się przejechać z punktu A do B, nawet jeśli potrwa to dłużej - AM'Traffic, czyli natężenie ruchu, nie jest brane pod uwagę. Co ważne, ten typ trasy, w odróżnieniu od Terenowej, unika prowadzenia po drogach najniższej, czyli zwykle nie najlepszej, kategorii. Wybierz ten rodzaj trasy jeśli zależy Ci bezwzględnie na ograniczeniu przejechanych kilometrów.

Terenowa

Najkrótsza droga do celu po wszystkich drogach

TRAFFIC
GŁÓWNE
Przy tym wyborze wyznaczona trasa będzie możliwie najkrótsza i nie uwzględni kategorii dróg, co oznacza, że  AutoMapa może prowadzić po odcinkach dróg niższych kategorii z gruntowymi włącznie. To może być wyzwanie, zalecamy użycie z napędem 4x4. Ważne: ta opcja trasy pojawi się tylko dla odcinka poniżej 130 km.

Piesza

Najkrótsze dojście prowadzące po drogach

TRAFFIC
GŁÓWNE
Wyznaczona trasa nie uwzględnia kierunków ulic, zakazów wjazdu ani kategorii dróg. Opcja przydatna w przypadku poruszania się pieszo lub rowerem. Nie prowadzi drogami międzynarodowymi ani autostradami. Maksymalna długość trasy Pieszej to około 130 km, ale chyba nikt nie planuje aż takich spacerów...

Przełajowa

Do celu po linii prostej

TRAFFIC
GŁÓWNE
W tej opcji, wyznaczona trasa będzie prowadziła bezpośrednio do celu, po linii prostej bez względu na uwarunkowania terenu. Trasa taka nie wykorzystuje sieci dróg. Najczęściej z tego ustawienia korzystają piloci ale może być też użyteczna przy chodzeniu czy jeździe rowerem na azymut, po terenach niezabudowanych, a także żeglowaniu po wodzie.