1. Pobierz na swój telefon standardową aplikację AutoMapa.
Odnajdź ją w sklepie z aplikacjami na telefonie lub kliknij w przycisk obok i pobierz od razu.
2. Uruchom pobraną aplikację.
3. Pojawią się ekrany startowe, przejdź przez nie tak, jak prowadzi Cię program.
4. Zaloguj się na swoje konto kuriera:
- na dole ekranu tapnij w "Jeśli już posiadasz AutoMapę" i rozwiń listę dodatkowych opcji logowania;
- wybierz <Zaloguj się do MapCloud> i podaj swoje dane logowania ustalone
w biurze.
To dzięki temu system rozpozna Cię i przypisze Twoje ustawienia firmowe systemu #lastmile.
5. Zaakceptuj na starcie uprawnienia do korzystania z aplikacji.
Wybierz <WŁĄCZ>.
6. Gdy masz zlecenie, pojawi się ono w formie trasy wielopunktowej do zrealizowania. Na starcie aplikacji zobaczysz komunikat – pytanie o to, czy pobrać trasę. Jest to trasa wyznaczona przez AutoMapę, w oparciu o dane adresowe od logistyka z Twojej firmy.
Wybierz <Tak>.
7. Pojawi się okno wczytywania trasy z punktami adresowymi do odwiedzenia.
Kliknij <Zatwierdź>.
I to wszystko. Aplikacja jest gotowa do pracy.
Oto kilka funkcjonalności systemu #lastmile, które przydadzą Ci się w pracy.
1. Możesz zmienić kolejność punktów w wyznaczonej trasie.
Jeśli chcesz zmienić kolejność punktów trasy, możesz to zrobić na tym ekranie. Tapnij w punkt trasy, który chcesz zmienić, przytrzymaj i przesuń w odpowiednie miejsce.
Kliknij <Zatwierdź> i poczekaj, aż system wczyta zmienioną trasę.
Zapisana na Twoim koncie trasa wyświetli się na mapie
2. Możesz podejrzeć "Okno dostawy", które wywołasz na różne sposoby.
Automatycznie pojawi się w trakcie jazdy, gdy dojedziesz do punktu.
Ręcznie wywołasz je, klikając w niebieską etykietę punktu pokazanego na mapie.
Wywołać "Okno dostawy" możesz także z poziomu menu Trasa.
Kliknij w zielony boks z przewidywaną godziną dojazdu (po lewej).
3. Możesz dodać zdjęcie (np. paczki pod drzwiami)
Zrobisz to z poziomu "Okna dostawy". Zdjęcia możesz dodawać także bez dostępu do internetu. Dane zostaną zapisane i wysłane wtedy, gdy odzyskasz połączenie.
Aby zrobić zdjęcie, kliknij <Zdjęcie> w oknie dostawy.
4. Możesz dodać notatkę (np. nie działa domofon)
Zrobisz to z poziomu "Okna dostawy". Notatki możesz dodawać także bez dostępu do internetu. Dane zostaną zapisane i wysłane wtedy, gdy odzyskasz połączenie.
Aby dodać notatkę kliknij <Notatka> w oknie dostawy.
5. Możesz potwierdzić doręczenie przesyłki
Zrobisz to z poziomu "Okna dostawy". Możesz to zrobić także bez dostępu do internetu. Potwierdzenie zostanie zapisane i wysłane wtedy, gdy odzyskasz połączenie.
Aby potwierdzić dostawę kliknij <Doręczenie> w "Oknie dostawy".
6. Możesz także samodzielnie (ręcznie) wczytać trasę.
W tym celu wybierz menu Trasa -> 3 kropki -> Wczytaj -> Z chmury -> MapCloud kurier