1. Jak zainstalować AutoMapę?

Zapoznaj się z poniższym filmem, gdzie krok po kroku objaśniamy, w jaki sposób bezproblemowo zainstalować AutoMapę dla systemu Windows.

 

 

2. Nie mogę pobrać pliku instalatora lub jest on uszkodzony. Co robić?

Jeżeli podczas pobierania pliku z naszej strony wystąpiły problemy polecamy:

  • skorzystać z programu wspomagającego pobieranie, np. Free Download Manager, lub innej przeglądarki internetowej np. Opera, Firefox i wznowić przerwane ściąganie pliku
  • jeżeli plik nie pobrał się w całości lub jest uszkodzony, prosimy go skasować, wyczyścić tymczasowe pliki internetowe i pobrać plik ponownie
3. Nie mogę zarejestrować mapy podczas instalacji. Co robić?

Przyczyn może być kilka, m.in.: 

  • pomyłka przy wpisywaniu numeru licencji: 

Prosimy zwrócić uwagę na najczęściej popełniane pomyłki cyfr i liter: 0/O/Q, 1/i/L, 2/Z,

3/8/B, 5/S, 6/G, N/H. Częstym błędem jest również zamiana kolejności dwóch kolejnych znaków. We wszystkich stosowanych przez nas kodach nie ma znaczenia czy wpisuje się małe, czy duże litery. 

  • zmiana urządzenia lub karty pamięci: 

Licencja zawsze przypisana jest do jednej, konkretnej karty SD, urządzenia, lub komputera PC. Dlatego prosimy zawsze aktualizować AutoMapę na dokładnie tym samym sprzęcie co poprzednio. Jeżeli licencja nie może zarejestrować się po przypisaniu jej do urządzenia, polecamy spróbować rejestracji do karty i odwrotnie. 

  • zmiana oprogramowania sterującego urządzeniem, lub serwis: 

Jeżeli po aktualizacji firmware lub pobycie urządzenia w serwisie, licencji nie można zarejestrować, prosimy o kontakt. W takim wypadku zdarza się zmiana numeru identyfikacyjnego urządzenia i konieczne jest odblokowanie licencji.

Jeżeli użytkownik przez cały okres korzystania z programu podaje dokładnie te same dane, to (maksymalnie 1 raz na 6 miesięcy) w przypadku wymiany sprzętu następuje automatyczne odblokowanie. W razie konieczności wcześniejszego przeniesienia licencji prosimy o kontakt z działem pomocy technicznej. 

  • problemy z połączeniem sieciowym
4. Kupiłem urządzenie z AutoMapą w zestawie - jak zarejestrować?

Większość urządzeń nawigacyjnych, np. BLOW, NavRoad posiada fabrycznie zainstalowaną i zarejestrowaną AutoMapę. Jeżeli po uruchomieniu nawigacji, w AutoMapie wyświetla się mapa, oznacza to że została już zarejestrowana przez producenta i można z niej swobodnie korzystać.

AutoMapa w wersji preinstalowanej jest zarejestrowana na domyślne dane, które można zobaczyć w programie AutoMapa wybierając Menu -> Pomoc i info -> O programie. W zakładce tej można również sprawdzić dokładną wersję programu i map. Polecamy zajrzeć na naszą stronę www.AutoMapa.pl do zakładki O aplikacji-> Windows i jeżeli nowsza wersja jest już dostępna, można ją zainstalować zgodnie z -> Instrukcją.

5. Jak przenieść licencję na inne urządzenie?

Licencja AutoMapy pozwala na korzystanie z programu i map na jednym urządzeniu. Rejestracja wiąże numer licencji z urządzeniem, na którym instalujemy AutoMapę z komputerem PC, urządzeniem przenośnym lub z kartą. W przypadku mapy zainstalowanej i zarejestrowanej do karty SD, możliwe jest przeniesienie AutoMapy do innego urządzenia z tym samym systemem operacyjnym. 

Jeżeli użytkownik od czasu pierwszej rejestracji, rejestruje ją cały czas podając ten sam adres e-mail i nazwę użytkownika, co 6 miesięcy nasz system umożliwia automatyczne odblokowanie licencji w celu przeniesienia jej na inne urządzenie. Nie jest wówczas potrzebny kontakt ze wsparciem. 

Minimalne wymagania do poprawnego funkcjonowania AutoMapy na urządzeniu nawigacyjnym to:

  • ekran dotykowy
  • system operacyjny z rodziny Windows z wyłączeniem Windows Phone
  • złącze kart SD, lub dysk wewnętrzny 

AutoMapa nie będzie działać z płyty CD/DVD.

6. Czy AutoMapa na karcie SD może być użyta w innym urządzeniu?

AutoMapa przypisana do karty pamięci, będzie działać na innym urządzeniu z tym samym systemem operacyjnym. Jeżeli system jest inny, konieczne będzie zresetowanie licencji lub kontakt z nami.

7. Z jakimi odbiornikami GPS współpracuje AutoMapa?

AutoMapa do poprawnego/pełnego działania wymaga połączenia z GPS spełniającym następujące warunki: 

połączenie z komputerem poprzez jeden z portów COM zgodność ze standardowym zestawem komunikatów GPS NMEA 0183: GSA, GGA, GSA, RMC lub z jednym z poniższych zestawów uproszczonych: 

  • GSA, GGA
  • GSA, RMC
  • GGA, VTG
  • GGA, RMC 

W niektórych zestawach AutoMapa może nie pokazywać np. wysokości npm, ale nie ma to znaczenia przy nawigacji samochodowej.

8. Jakie są poprawne ustawienia GPS dla mojego urządzenia?

Poniżej znajduje się lista ustawień GPS dla różnych modeli urządzeń przenośnych. Dla większości nawigacji, wszystkie ustawienia powinny pojawić się automatycznie. Jeżeli mimo tego, urządzenie nie znajduje sygnału, polecamy wyłączyć opcję Auto i ręcznie wprowadzić poniższe ustawienia. 

Porty podane w nawiasach (dotyczy urządzeń z Windows Mobile) należy ustawić w Start-> Ustawienia -> System -> [GPS/Zewnętrzny GPS]. 

  • Aristo S500i - COM1, 4800
  • Asus p320 - COM1, 57600
  • Asus p535 - COM2, 4800
  • Asus 632, 636, 639, 686, 565 - COM5, 4800 (programowy - COM5, sprzętowy - brak)
  • Becker Z098, Z100, Z201- COM2, 57600
  • Becker Z116 - COM2, 56000
  • Blaupunkt NewYork 845 - COM3, 9600
  • BLOW GPS35R, GPS35V, GPS43RBT, GPS43V, GPS43YBT, GPS50iBT, GPS50RBT, GPS50YBT, GPS70RBT - COM7, 9600
  • BLOW GPS500 Traffic, GPS60RBT, GPS70iBT, 580 DVR, 580 Sirocco, 780 Sirocco - COM1, 4800
  • BLOW GPS50V - COM4, 4800
  • Clarion NX404E - COM1, 9600
  • Clarion MAP780 - COM2, 4800
  • Clarion MAP790 - COM2, 56000
  • Cruser Alpha A50 - COM2, 4800
  • Cruser Alpha B50 - COM1, 4800
  • Eten M800, X500 - COM4, 57600 (programowy - COM2, sprzętowy - COM4)
  • Fujitsu-Siemens LOOX: n500, n520, n560 - COM8, 9600
  • Fujistu-Siemens Loox 830T - COM6, 9600 (programowy - COM6, sprzętowy - COM8)
  • GoClever 5066 FMBT - COM1, 4800
  • GoClever 5040 - COM7, 4800
  • HP RX 5710 - COM1, 9600
  • HP HW 6515 - COM7, 4800
  • HTC SPV m650, Diamond MDA IV, Tytn II, Touch HD, Touch Pro i inne - COM4, 4800 (programowy - COM4, sprzętowy - brak)
  • i-MATE PDA N GPS - COM4, 9600
  • JVC KV-PX701 - COM1 (nie Auto(COM1)), 4800
  • Lark 43.0 - COM2, 4800
  • Lark 43.1 - COM7, 9600
  • MIO A201, P350, P550 - COM2, 4800
  • MIO A501, A701, P360, c520, Moov 360, Moov 500, c720 - COM2, 57600
  • MIO P560 - COM4, 57600
  • MIO Spirit 7500 - COM2, 4800 ( zalecamy wyłączenie "synchronizuj czas" w: Menu -> Ustawienia -> GPS)
  • Modecom FreeWay MX 3HD, MX 4, MX 4HD - COM1, 4800
  • Modecom FreeWay SX2, FreeWay SX 7 - COM1, 9600
  • Modecom FreeWay SX 7.1 - COM 9, 57600
  • NavRoad NR370 Simplo, NR470 ENOVO - COM1, 4800
  • NavRoad 360, 460, 560, 560BF, Q1, 430BT, 460BT, Leeo, Vivo, Vivo Plus, Enovo S, Auro S, Auro 2S, Vivo S, Vivo ST, Leeo S, Leeo ST, X5 - COM1, 9600
  • NavRoad Drive, Auro S6, Enovo S6, Leeo S6, Vivo S6 - COM1, 38400
  • NavRoad 350 - COM2, 9600
  • NavRoad 410, 411 - COM2, 38400 (nie Auto(COM2))
  • NavRoad 780H - COM7, 9600
  • NavMan Canada, F25 - COM2, 57600
  • Nokia 330 - COM2, 4800
  • Nokia 500 - COM2, 9600
  • Nokia Booklet 3G - COM7, 57600
  • Peiying 5003, PY-GPS5011 - COM1, 4800
  • Peiying 4301BT, 4303, 5004BT, 9904, PY-GPS7011 - COM2, 4800
  • Peiying PY-GPS 5010 - COM1, 9600
  • Pentagram Evo - COM1, 4800
  • Pentagram Nomad 5220 - COM2, 4800
  • Rider Alfa - COM7, 4800
  • Samsung i780, i900 (Omnia) - COM7, 4800 (programowy - COM7, sprzętowy - COM9)
  • Smart GPS 350, 625, 650 BT, 750 - COM 7, 4800
  • Smart GPS 780 - COM1, 4800
  • Syngio - COM7, 9600
  • TGate TG511 - COM4, 4800
  • Trak - COM2, 9600
9. Dlaczego nie mam sygnału GPS na komputerze

Częstym powodem jest przypisanie odbiornika GPS do bardzo wysokiego numeru portu COM.

Można to zwykle zmienić poprzez wykonanie następujących kroków: 

  • prawym klawiszem myszy należy wybrać Mój Komputer/Komputer -> Właściwości.
  • wybieramy zakładkę Sprzęt.
  • wybieramy Menadżer Urządzeń.
  • wybieramy Porty COM i LPT.

 

Klikając podwójnie otwieramy Właściwości:

  • należy wybrać Ustawienia Portu, następnie Zaawansowane -> Numer Portu COM i ustawić COM 11 (jest to emulacja nieistniejących portów COM).
  • następnie należy podłączyć odbiornik, sygnał powinien zostać już wykryty. 

Jeśli nie mamy możliwości zmiany numeru portu po stronie komputera, możemy to zrobić modyfikując plik gps.settings w kartotece AutoMapa EU/Profiles/[katalog aktualnie używanego profilu]/Settings Files. 

Znajdziemy tam linie:

  Port=[numer portu COM]

  LastUsedPort=[ostatnio wykryty port, 255 znaczy że jeszcze nie wykryto]

  BaudRate=[prędkość transmisji]

  Autostart=[0/1 czy ma startować automatycznie]

  Autodetect=[0/1 czy ma zostać automatycznie wykryty]

  AutodetectMinPort=[zakres przeszukiwanych portów, od]

  AutodetectMaxPort=[zakres przeszukiwanych portów, od] 

Jeśli nasze urządzenie pracuje na porcie 18, z prędkością 14400 bodów i chcemy aby GPS był włączany automatycznie wraz ze startem AutoMapy, należy zmienić następujące linie: 

  Port=18

  BaudRate=14400

  Autostart=1

  Autodetect=0

10. Dlaczego pozycja GPS nie pokrywa się z pozycją w terenie ?

Przyczyn może być kilka:

    1. Opóźnienie sygnału.

Odbiornik GPS podaje pozycję GPS zwykle co 1 sekundę. Kiedy AutoMapa korzysta z tej pozycji, jest ona średnio już 0.5 sekundy "stara". Przygotowanie i wyświetlenie obrazu trwa kolejny ułamek sekundy, a użytkownik rejestruje świadomie obraz po dalszych ok. 0.3 sek. Razem może to dać opóźnienie pozycji o kilkadziesiąt metrów przy typowej prędkości.

Jeśli efekt ten jest uciążliwy, np. na starszym wolniej działającym sprzęcie, można włączyć opcję Menu -> Ustawienia -> GPS -> Kompensuj opóźnienie o i aktywować, zaznaczając 'uwzględniając pozycję'.

    1. Dokładność GPS.

GPS w idealnych warunkach podaje odczyt z dokładnością do kilku metrów. Jednakże w miejscach zalesionych, między wysokimi budynkami oraz innymi przeszkodami błąd zwiększa się nawet do kilkudziesięciu metrów.

    1. Dokładność map

Dokładność map w miastach sięga 1-2m. Mogą się jednak zdarzyć miejsca, w których dokładność jest mniejsza np. z powodu przebudowy.

Jeśli po nałożeniu się wszystkich tych błędów pozycja GPS znajduje się zbyt daleko od siatki dróg, AutoMapa rezygnuje z "przyciągania" pozycji do siatki dróg. Programy dysponujące mało precyzyjnymi mapami z rzadką siatką dróg często przyciągają punkt GPS na siłę, nawet jeśli błąd jest bardzo duży.

Daje to pozorne wrażenie precyzji działania (punkt GPS trzyma się sztywno siatki dróg), jednak może prowadzić do poważnych błędów nawigacyjnych przy gęstej siatce dróg.

Jeżeli zauważyłeś jakieś niedokładności na mapach – koniecznie zgłoś je do nas. Z chęcią je poprawimy!

11.Jak wykonać kopię zapasową AutoMapy?

Licencja AutoMapy zezwala na wykonanie 2 kopii zapasowych.

W tym celu prosimy skopiować całą zawartość karty pamięci na której zainstalowana jest AutoMapa na dowolny nośnik pamięci, komputer, karta pamięci itp. W przypadku uszkodzenia programu, polecamy sformatować kartę pamięci i zwyczajnie skopiować na nią kopię bezpieczeństwa.

UWAGA! Jeżeli licencja przypisana jest do karty SD, to tak wykonana kopia zapasowa będzie działać tylko na jednej, oryginalnie zarejestrowanej karcie pamięci.

Jeżeli licencja przypisana jest do urządzenia, to tak wykonana kopia zapasowa będzie działać na każdej karcie pamięci w oryginalnie zarejestrowanym urządzeniu.

12. Termin ważności licencji jest krótszy niż rok od daty zakupu. Jak to poprawić?

Czasem zdarza się, że urządzenie z fabrycznie zainstalowaną i zarejestrowaną AutoMapą (np. Nokia, NavRoad, Modecom), leży dłuższy czas w sklepie lub magazynie u dystrybutora. Mimo że mapa w tych nawigacjach jest rejestrowana na pewien czas do przodu, w takiej sytuacji część terminu ważności może upłynąć, a mapa może się zdezaktualizować.

 

W takiej sytuacji oczywiście możemy ten termin wyrównać. Aby to zrobić, prosimy przesłać na nasz adres e-mail następujące dane:
- skan dowodu zakupu z widoczną datą i modelem urządzenia sprzedawanego z AutoMapą;
- skan karty z numerem licencji - zależnie od zestawu może to być karta-zdrapka lub karta pamięci z wygrawerowanym numerem.

 

Uwaga! Procedura wyrównania dotyczy wyłącznie zestawów OEM, czyli urządzenia sprzedawanego w zestawie z AutoMapą. Zdekompletowane zestawy, czyli licencje wyciągnięte z zestawów OEM i sprzedawane osobno lub z innym urządzeniem nie podlegają procedurze wyrównania!

13. Jak zmienić dane użytkownika?

Swoje dane użytkownik może zmienić wyłącznie samodzielnie.

 

Aby edytować swoje dane należy:

  • podłączyć do komputera kartę pamięci z zainstalowaną AutoMapą;
  • uruchomić na komputerze instalator AutoMapy;
  • wybrać w instalatorze instalację zaawansowaną;
  • przejść przez kolejne okna instalacji nie zmieniając żadnych ustawień;
  • w oknie rejestracji odznaczyć opcję ”Instaluj”, zostawiając zaznaczone tylko ”Rejestruj”;
  • wpisać numer posiadanej licencji i wprowadzić nowe dane osobowe (imię, nazwisko, adres e-mail).

 

 

14. Z jakimi urządzeniami działa AutoMapa?

PLATFORMA:
Urządzenie zgodne z jedną z poniższych specyfikacji:

Windows Mobile 5/6, Windows CE .NET 5.0/6.0, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 (*)

(*) - AutoMapa nie obsługuje wbudowanego czujnika GPS dostępnego na niektórych urządzeniach z systemem Windows 8.

OPCJONALNIE:
Dowolny odbiornik GPS pracujący w standardzie NMEA0183, komunikujący się z urządzeniem z wykorzystaniem portu COM.

Poniżej podajemy listę modeli, które zostały sprawdzone i poprawnie działają z AutoMapą.

Producenci AutoMapy gwarantują poprawne działanie bieżącej i przyszłych wersji programu wyłącznie na urządzeniach posiadających aktualny certyfikat AutoMapy. Decydując się na wybór innego urządzenia, przed jego zakupem, polecamy kontakt z jego producentem lub dostawcą celem sprawdzenia ich planów uzyskania certyfikatu zgodności z programem AutoMapa.

 

Alga: AS_6005 BT HD

Aristo: VOYAGER S500I

AudioMedia: AMG 5.0 SL, AMG 7.0 SL, Nav108E, AMG 5.0

Becker:  Active 43 Talk, Active 50, Ready 43, Ready 45, Ready 50, Active.5 CE LMU, Active.5 LMU plus, Professional.6 LMU

Blaupunkt: NewYork 800, NewYork 830

BLOW CAR SYSTEM: 500 Traffic, 43FBT, 43YBT, 50YBT, 500 Sirocco, 50rBT, 62YBT, 70iBT, 700 Sirocco, 580 Sirocco, 580 DVR, 590 Sirocco, 700 Sirocco, 720 Sirocco, 43A, 43V, 43RBT, 43VBT, 50V v. II, 730 Sirocco

Clarion: NX502E

GMS: 6315 SMART

GoClever: Navio 500 PLUS, 5066 FMBT

HTC: Touch Diamond, Touch Diamond 2, Touch HD, Touch HD2

Mio: Spirit 7500

ModeCom: Freeway MX2, Freeway MX2 HD, Freeway MX3, Freeway MX3 HD, SX 7.1, Freeway MX4, Freeway SX, Freeway SX2, Freeway SX7, Freeway MX4 HD

NavRoad: LEEO, Vivo Plus,  Auro, Reco, Auro S, Auro 2S, Vivo S/ST, LEEO S/ST, Auro S6, Vivo S6,  LEEO S6, Reco 2, NR 270VW, NR320BM Moto, Moto 2, NR780H Hugo, Q1, Vivo, Enovo S, DRIVE, Enovo S6, X5, Duxo

PEIYING: PY-5005, 5003

RiderGPS: Classic 5.0, Classic 5.1

Smart: GPS SG601, 710

TGate: TG511

Wayteq: 960BT, 850

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania?
Z chęcią pomożemy!


Napisz wiadomość Zadzwoń